Am fost la marșul de susținere LGBT și acum am speranță

Sâmbătă, pe 19 noiembrie, am fost la Marșul “Dumnezeu nu face politică”, la care au participat aproximativ 500 de persoane. Fie din partea comunității, fie aliați, pot spune un singur lucru despre ei: cu toții erau oameni frumoși care și-au însușit valorile democratice și care știu că nu orientarea sexuală sau identitatea de gen ne fac mai buni sau mai puțin buni decât ceilalți.

Startul l-am dat în Piața Romană, puțin după ora 14:30, de unde am mers până în Piața Victoriei scandând mesaje în spiritul egalității și pentru a protesta împotriva acțiunilor Coaliției pentru Familie privind modificarea Constituției. Am avut și bannere foarte interesante, acestea fiind o parte din favoritele mele:

15123211_1782505368664750_2424133543700262223_o
Foto: Robert Stewart
15128852_1782505581998062_3093963113032994736_o
“Dacă ești neutru în situații în care se fac nedreptăți, ai ales să fii de partea asupritorului” // Foto: Robert Stewart

Am vrut să transmitem un mesaj clar pentru societate și în special pentru clasa politică, care în ultimul timp s-a folosit de acest subiect pozând în susținătoare a familiei tradiționale, doar pentru a-și asigura niște voturi în plus pe 11 decembrie.

“Uniți! Luptăm! Drepturi apărăm!” Oricât veți încerca să scăpați de noi, oricâte 3 milioane de semnaturi strângeți de prin biserici în schimbul unui kilogram de făină, noi tot aici rămânem!!! Nu vom fi tăcuți, nu vom mai fi invizibili. Din contră, vom fi din ce în ce mai vocali și mai gălăgioși până ne obținem drepturile.

Drepturile LGBT+ sunt drepturile omului! Până nu vor exista drepturi egale și pentru această minoritate, nimeni nu este cu adevărat liber. De aceea orice persoană heterosexuală ar trebui să fie măcar aproape la fel de motivată să lupte pentru drepturile LGBT+. Doar așa acest val extremist care poartă inocentul nume de Coaliția pentru Familie va fi oprit înainte de a distruge toată democrația pentru care am luptat în ’89 și din ’89 până acum. Asta dacă nu vrem ca istoria să se repete. Un astfel de curent începe încet și atacă întai drepturile cele mai vulnerabile, iar după trece și la controlul celorlalte. Dacă noi, majoritatea, acceptăm asuprirea unei minorități, într-un stat așa-zis democrat, înseamnă că ne dăm acordul unei viitoare asurpriri generale. Azi este luat un drept, mâine vor fi luate toate.

“Uniți! Luptăm! Drepturi apărăm!”

Organizarea marșului a fost una foarte bună, la fel și mobilizarea, zic eu. Chiar dacă majoritatea era formată din tineret, au existat și câteva persoane în vârstă care au vrut să își arate suștinerea față de democrație și drepturile unor minoriăți.

Un exemplu este chiar doamna Maria, o ingineră și pensionară în vârstă de 70 ani. Aceasta a declarat pentru Casa Jurnalistului: “Am venit să-i susțin. Sunt alături de ei. E așa o vreme frumoasă, aș zice că și Dumnezeu este alături de ei. […] De fapt, nu deranjează pe nimeni. Nu mai vorbesc de faptul că am personaje pe care le ador: Ceaikovski, Petru Comarnescu.”

Persoanele ca doamna Maria îmi pun un zâmbet pe față și îmi dau putere să lupt în continuare pentru lucrurile în care cred. Sunt sigură că mai există mulți oameni ca dânsa, în toate categoriile de vârstă, iar România nu a devenit încă balaurul “fanatic religios” de care orice persoană cu valori democratice sănătoase se teme. Însă pentru asta trebuie să ne adunăm și să luptăm împreună.

15111031_1782610298654257_2009155408841559633_o
Tinere speranțe! // Foto: Diana Jeleu

Nu am dus lipsă nici de persoane publice care susțin LGBT. La marșul organizat de MozaiQ, TRANSform şi Lindenfeld au participat deputatul și candidatul independent Remus Cernea, candidatul independent din partea PAC, Vișinel Bălan, candidatul PSD Petre Florin Manole și politicianul Cristian Ghiță.

Pe lângă figurile politice, i-am putut observa și pe Maurice Munteanu, fashion editor Elle Romania; Ioana Ulmeanu, editor coordonator Elle Romania; Maria Popistasu, actrită; Robert Ratiu, redactor sef Beau Monde; Mircea Kivu, sociolog; Mircea Toma, activist; Amalia Nastase, femeie de afaceri și Marius Chivu, scriitor

15068504_635835609958630_5082075395988115213_o
Susținem LGBT! Împreună cu Remus Cernea și Ioana Stăniloiu la marș

Chiar dacă nu a putut să își facă apariția la marș, cântăreața Andreea Bălan a lăsat un mesaj pe Facebook-ul ei, în care și-a arătat din nou susținerea pentru comunitatea LGBT și și-a îndemnat fanii să participe la marș. Aceasta a scris:

“Dragilor,
Stiti deja care e punctul meu de vedere in ceea ce priveste iubirea, familia si cum ar trebui sa fim toleranti si sa nu le impunem altora cum sa fie. Sambata am un show programat inafara Bucurestiului pentru ca, altfel, as fi fost la marsul acesta, pe 19 noiembrie in Piata Romana.

“Atunci când drepturile unor cetăţeni sunt puse sub semnul îndoielii, drepturile fiecăruia dintre noi sunt în pericol. Astăzi e vorba despre comunitatea LGBT, însă la fel de bine mâine poate fi despre drepturile reproductive ale femeilor, despre divorţ, modificarea legislaţiei penale sau a sistemului de taxare. #SusținLGBT

De asemenea, și cântăreața Alexandra Stan și-a invitat fanii la Marșul “Dumnezeu nu face politică” prin acest video postat pe pagina ei de Facebook.

Marșul de sâmbătă a fost un exemplu că putem să fim uniți și a fost doar începutul. Un marș prin care am dovedit că existăm, că suntem vocali și că nu ne vom da bătuți. Fie că este vorba despre persoane din comunitate sau despre aliați, cu toții ne-am strâns, uniți fiind de dorința de a avea parte de dreptate și egalitate. Lupta pentru drepturile LGBT+ este a tuturor, nu numai a persoanelor din comunitate.

Un marș nicidecum împotriva familiei sau împotriva tradițiilor unei tări, așa cum s-a mai speculat. Dar un marș pentru a protesta împotriva acțiunilor Coaliției pentru Familie privind modificarea Constituției într-un mod discriminatoriu, care încalcă drepturile unei minorități.

Un marș pro LGBT+, pro drepturile omului, pro minorități, pro diversitate, pro demoracție, pro libertate, pro toate tipurile de familie. Un marș pro iubire și acceptare!

Nu uitați că împreună iubim, luptăm și rezistăm!

Eu #SustinLGBT.  Tu?

15128841_1782506695331284_9086047193364297871_o
Foto: Robert Stewart
Leave a Reply

